Managementul inteligent al motorului

Inteligenţa în serie
De-a dreptul deştept: STIHL prezintă primele modele de motoferăstraie din lume echipate cu sistemul de management inteligent al motorului. Prin intermediul unui sistem inovator de reglare, amestecul la sarcină plină şi turaţia maximă a maşinii sunt reglate electronic. În acest fel, motoferăstraiele ating în permanenţă performanţa optimă a motorului, asigurând în acelaşi timp un plus de confort şi mai mult respect pentru mediul înconjurător. Un concept deschizător de drumuri în industria motoferăstraielor, prin care STIHL impune noi standarde. Motoferăstraiele STIHL echipate cu management inteligent al motorului se recunosc prin prezenţa literei "I" în denumirea modelului.

Avantaje clare

  • Performanţă optimă a motorului în permanenţă: prin intermediul unui sistem inovator de reglare, amestecul la sarcină plină şi turaţia maximă a utilajului sunt reglate electronic.
  • Puterea motorului: Utilajele ating în permanenţă o turaţie maximă constantă şi se disting printr-un raport de acceleraţie extraordinar de bun.
  • Reglarea corectă a carburatorului în mod automat: nu mai sunt necesare corectările manuale în cazul oscilaţiilor de temperatură sau al lucrului în condiţii noi, cum ar fi utilizarea la mari înălţimi sau când filtrul de aer este murdar.
  • Eficient şi ecologic: întrucât amestecul de combustibil şi aer este menţinut întotdeauna optim, motorul consumă mai puţin combustibil şi emite mai puţine gaze de evacuare.
  • Modul de funcţionare
    Ciclul de reglare porneşte dacă lanţul de ferăstrău este acţionat timp de 5 secunde la acceleraţie maximă. Ventilul solenoid se închide timp de o fracţiune de secundă. Schimbarea de viteză rezultată este măsurată electronic şi analizată. Amestecul combustibil-aer este apoi reajustat în funcţie de acest rezultat, pentru a se menţine în intervalul optim. În regimul de acceleraţie maximă raportul de amestec este reglat automat o dată la 5 secunde.

    Alte informaţii
    Turaţia maximă constantă
    Chiar şi în cazul unei pierderi necontrolate de sarcină plină, managementul inteligent al motorului rămâne activ. Dacă turaţia motorului depăşeşte limita superioară de 14.000 tur/min, amestecul este alimentat cu puţin ulei, turaţia fiind coborâtă din nou la 14.000 tur/min. În acest fel se garantează o turaţie maximă constantă.

    Postcombustia

    • Microprocesor STIHL
      Microprocesor
      Microprocesor in modulul de aprindere

      Microprocesorul monitorizează turaţia şi asigură comanda ventilului solenoid

    • Ventil Slenoid
      Ventil solenoid
      Ventil solenoid in carburator

      Ventilul solenoid comandat digital se deschide şi se închide de 30 de ori pe secundă. Se asigură astfel comanda cu precizie a alimentării cu combustibil.

    • Volant
      Volant

      Volantul este prevăzut cu încă o pereche de poli, asigurând astfel alimentarea necesară pentru microprocesor şi ventilul solenoid.